Direktori | Webmel Staf etika4 facebookutube2rss mobile small
Color Color Color
Bahasa Lain
A- A A+
1akses

Pencapaian Piagam Pelanggan

 

 

Tahun 2016

 

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN JABATAN KEMAJUAN MASYARAKAT
JANUARI HINGGA DISEMBER TAHUN 2016

  Bil   JANJI   MENEPATI TEMPOH MASA / STANDARD PIAGAM PELANGGAN   TIDAK MENEPATI TEMPOH MASA / STANDARD PIAGAM PELANGGAN JUMLAH PERKHIDMATAN  CATATAN 
 JUMLAH MENEPATI STANDARD  % MENEPATI STANDARD  JUMLAH TIDAK MENEPATI STANDARD % TIDAK MENEPATI STANDARD 
 1. Memastikan 60% kanak-kanak Tabika KEMAS berusia 6 tahun dapat menguasai 4M (Membaca, Menulis, Mengira dan Menaakul) di akhir sesi persekolahan. Penilaian dilakukan pada November setiap tahun
Bahagian Pendidikan Awal Kanak-Kanak

 2. Mengurangkan masalah tumbesaran kanak-kanak Tabika KEMAS sebanyak 40% daripada jumlah kanak-kanak yang bermasalah. Penilaian dilakukan pada November setiap tahun


Bahagian Pendidikan Awal Kanak-kanak

3. Memproses kemasukan pelatih ke Pusat Bertauliah Kemahiran KEMAS dalam tempoh 3 bulan daripada tarikh permohonan ditutup. 269

82.77

56

17.23

325

 Bahagian Pendidikan Kemahiran

4. 80% peserta LEADS dapat menguasai 3M (Membaca, Menulis, Mengira) dalam tempoh 3 bulan. Penilaian dilakukan pada November setiap tahun

 Bahagian Pembangunan Komuniti

5. Memastikan 60% peserta-peserta Program Latihan Kemahiran dan Kerjaya mendapat pekerjaan selepas tamat kursus. 50

71.43

20

28.57

70

Bahagian Latihan & Pembangunan Profesional
 
6. Memastikan bayaran bil dibuat tidak melebihi 14 hari dari tarikh penerimaan (bagi dokumen yang lengkap). 58,279

99.98

8

0.02
58,287

 Bahagian Kewangan & Perolehan

7.
Memastikan akuan penerimaan aduan dimaklumkan kepada pelanggan dalam tempoh 1 hari bekerja dan status tindakan dalam tempoh 5 hari bekerja.

56 98.24  1 1.75 57  Unit Integriti

 

 

Tahun 2015

 

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN JABATAN KEMAJUAN MASYARAKAT
JANUARI HINGGA DISEMBER TAHUN 2015

  Bil   JANJI   MENEPATI TEMPOH MASA / STANDARD PIAGAM PELANGGAN   TIDAK MENEPATI TEMPOH MASA / STANDARD PIAGAM PELANGGAN JUMLAH PERKHIDMATAN  CATATAN 
 JUMLAH MENEPATI STANDARD  % MENEPATI STANDARD  JUMLAH TIDAK MENEPATI STANDARD % TIDAK MENEPATI STANDARD 
 1. Memastikan 60% kanak-kanak Tabika KEMAS berusia 6 tahun dapat menguasai 4M (Membaca, Menulis, Mengira dan Menaakul) di akhir sesi persekolahan. 72,433

85

12,783

15

85,216


Bahagian Pendidikan Awal Kanak-Kanak
 
 2. Mengurangkan masalah tumbesaran kanak-kanak Tabika KEMAS sebanyak 40% daripada jumlah kanak-kanak yang bermasalah.
4,376

4,319



25.4

29.0



12,878

10,554



74.60

71.00



17,254

14,873



Masalah Terbantut

Masalah BMI 

3. Memproses kemasukan pelatih ke Pusat Bertauliah Kemahiran KEMAS dalam tempoh 3 bulan daripada tarikh permohonan ditutup. 169

61.45

106

38.55

275

 
Bahagian Pendidikan Kemahiran

4. 80% peserta LEADS dapat menguasai 3M (Membaca, Menulis, Mengira) dalam tempoh 3 bulan. 1,430

95.00

70

0.50

1,500

 
Bahagian Pembangunan Komuniti

5. Memastikan 60% peserta-peserta Program Latihan Kemahiran dan Kerjaya mendapat pekerjaan selepas tamat kursus. 50

71.43

20

28.57

70


Bahagian Latihan & Pembangunan Profesional

 
6.
Memastikan bayaran bil dibuat tidak melebihi 14 hari dari tarikh penerimaan (bagi dokumen yang lengkap).


89,230



99.98



14


0.02

89,244



 Bahagian Kewangan

7.
Memastikan akuan penerimaan aduan dimaklumkan kepada pelanggan dalam tempoh 1 hari bekerja dan status tindakan dalam tempoh 5 hari bekerja.

49 49  0 0 49  Unit Integriti

 

 

 

Program-program KEMAS

gambar

Pendidikan Awal Kanak-Kanak

TABIKA & TASKA Bertanggungjawab ke atas pelaksanaan pend...

Lihat Sepenuhnya
gambar

Pendidikan Kemahiran

     UNIT PENDIDIKAN KEMAHIRAN &nbs...

Lihat Sepenuhnya
gambar

Pembangunan Komuniti

    SEKSYEN KESEJAHTERAAN DESA ...

Lihat Sepenuhnya
gambar

Latihan dan Pembangunan Profesional

     KURSUS SIJIL PENDIDIKAN AWAL KANAK-KA...

Lihat Sepenuhnya